waarom de titel thoughts of a madman voor mijn blog

Ik wil deze blog gebruiken om mijn gedachten en gevoelens te delen

Ik heb last van ptts waarvoor ik ook therapieen volg

Éen van de opdracht is een dag boek bij houden ze noemen het een white book

Maar dat is voor mij zelf

Maar het leek me ook wel goed/interessant om bepaalde gedachten te delen op deze manier.

Schrijf graag en maak schilderijen die ik hier wil delen.





Translate

vrijdag 24 januari 2014

Dr Manhattan

Ik heb laatst een schilderij gemaakt van de film watchman.
En heb de tekening van Dr manhatten opnieuw gedaan.
Hij is 1 van mijn favorieten personage in de film.
Hij kreeg bijna goddelijke krachten naar een ongeluk in de Vietnam oorlog.
Wat ik een mooie zin uit de film van hem vind is:

Maar zelfs als ik niet kan voorspellen waar je bent Ik kan nog steeds de muren wenden tot glas. Ik zou je moeten bedanken. Ik zou bijna vergeten de opwinding van het * niet * weten. De geneugten van onzekerheid.


Misschien zouden we allemaal vooral ik meer moeten genieten van het niet weten van dingen.
En gewoon zien wat er gebeurt.
Gewoon een keer weg gaan zonder bestemming 
Een keer een ander ritme nemen en andere routen naar huis 
Af een toe dingen doen die je normaal nooit zo doen en kijken wat er gebeurt en er van genieten.

Mensen zitten snel vast in een bepaalt patroon opstaan naar je werk eten tv kijken en weer naar bed 
en de andere dag weer het zelfde.
Misschien moet je het patroon verbreken een gewoon een keer het tegen overgestelde doen.
en vooral genieten van de kleine dingen in het leven 
Niet te ver vooruit denken maar gewoon een tijd je in het hier en nu leven.
En genieten van het onzekerheid van het leven
Dit is het schilderij:
(c)TFJ KUIPERS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten