waarom de titel thoughts of a madman voor mijn blog

Ik wil deze blog gebruiken om mijn gedachten en gevoelens te delen

Ik heb last van ptts waarvoor ik ook therapieen volg

Éen van de opdracht is een dag boek bij houden ze noemen het een white book

Maar dat is voor mij zelf

Maar het leek me ook wel goed/interessant om bepaalde gedachten te delen op deze manier.

Schrijf graag en maak schilderijen die ik hier wil delen.





Translate

vrijdag 31 januari 2014

slapeloosheid

Ik heb nu al drie jaar last van slapeloosheid of insomnie.
Heb al veel geprobeerd medicatie slaaphygiëne cd die zouden moeten helpen bij het in slaap komen  slapen.
Maar tot nu toe heeft nog niks lang gewerkt en ben  ik zelf een tijd je in een kliniek geweest om van de slaapmedicatie weer af te komen.
En dan is er nog het probleem dat als ik slaap ik heel erg last heb van nachtmerries.
De therapeuten noemen het herbelevingen omdat ik de nachtmerries  uit droom en niet waker word.
Het voelt net of je tussen wal en schip zit.
wil graag slapen maar wil de nachtmerries niet.
En naar drie jaar raakt de put er ook uit.
en zijn dagen dat ik niet eens zeker weet of ik waker ben of dat ik slaap.
En heb ook bijna alles ook al geprobeerd zelf een glas melk voor het slapen gaan.
Maar ik heb er een stukje tekst over geschreven het help vak om over dingen te schrijven waar je mee zit:

Elke nacht weer
Het starren naar de klok
De seconden zien weg tikken
Het getik van de kolk voelt als een dreun in mijn hooft
elke seconden lijkt wel een uur
Mijn ogen wachten op de diepe slaap
Maar dan als ik eenmaal slaap
Beginnen de nachtmerries weer
Waar in het verleden zich weer opnieuw herhaalt
ik elk duister moment weer moet me maken
Dan wil ik weer waker zijn
De strijd tussen het slapen en de nachtmerries
Wat is erger de nachtmerries van het verleden
of elke nacht de secondes zien weg tikken
Tot de ochtendglorie- weer aan breekt
En de nieuwe dag weer begint
elke avond weer tussen de twee strijd zitten
Ik zit vast wil wel slapen maar wil niet dromen
En door de strijd weet ik niet meer wanneer ik slaap of waker bent 
(c)TFJ Kuipers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten