waarom de titel thoughts of a madman voor mijn blog

Ik wil deze blog gebruiken om mijn gedachten en gevoelens te delen

Ik heb last van ptts waarvoor ik ook therapieen volg

Éen van de opdracht is een dag boek bij houden ze noemen het een white book

Maar dat is voor mij zelf

Maar het leek me ook wel goed/interessant om bepaalde gedachten te delen op deze manier.

Schrijf graag en maak schilderijen die ik hier wil delen.





Translate

woensdag 26 februari 2014

Hebzucht

Ik ben bezig de 7 zonden uit te beelden in schilderijen 
1 had ik al gemaakt dat was ijdelheid 
Nu heb ik de tweede af hebzucht
bij elke schilderij maak ik ook een tekst 
die staat onder het schilderij 
Dit is het schilderij:
(c)TFJ Kuipers
 Dit is de tekst die er bij hoort:

Mijn ogen kijken vol verbazing.
hoe wij mensen alles om ons hen vernietigen.
Ik kijk voorbij het geld en materiaal wat we niet nodig hebben.
Goor is de smaak van de hebzucht van de mens.
Er kleeft een soort donkere ranzige smaak aan.
Wanneer men alles heeft en toch zoekt naar meer.
Zou er ooit een moment komen.
Dat we door hebben dat we onze ego eens wat moeten opheffen.
Voor dat we de aarde helemaal leeg gezogen hebben.
En onze eigen ego ons vernietigt en er niks meer overblijft. 
(c)TFJ Kuipers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten