waarom de titel thoughts of a madman voor mijn blog

Ik wil deze blog gebruiken om mijn gedachten en gevoelens te delen

Ik heb last van ptts waarvoor ik ook therapieen volg

Éen van de opdracht is een dag boek bij houden ze noemen het een white book

Maar dat is voor mij zelf

Maar het leek me ook wel goed/interessant om bepaalde gedachten te delen op deze manier.

Schrijf graag en maak schilderijen die ik hier wil delen.





Translate

donderdag 27 februari 2014

Oorzaak en gevolg

Een jonge drinkt een blikje cola
Als het blikje leg is gooit die het op de stoep en loopt verder.
Een dag later loopt een andere jongen er langs en trapt het blikje weg.
Het blikje komt op de weg en rolt naar de stoep rand
Het blikje ligt een tijdje bij de stoep rand
Een paar dagen later komt er een fietser aan die zijn voorband raakt het blikje en blijft hangen.
De fietser valt met zijn hoofd tegen de stoeprand en heeft en schedelfractuur.
En wordt met spoed naar het ziekenhuis gebracht
Hij moet met spoed worden geopereerd.
Op het zelfde ogen blik wordt er een jongen binnen gebracht die van de trap is gevallen
En met spoed moet worden geopereerd.
Maar de chirurg voor de operatie is de fietser al aan het opereren.
Waardoor de jongen die van de trap viel overlijd
Als de jongen niet was overleden en het had overleeft had die over 5 jaar voor vrede in het midden oosten gezorgd.
En dat allemaal omdat iemand een blikje weg gooit.

Ik wil met dit verhaal duidelijk maken dat kleine dingen grote oorzaken kunnen krijgen.
Je staat er vaak niet bij stil maar ik denk dat het goed is als je af en toe er wel even bij stil staat.
(c)TFJ Kuipers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten