waarom de titel thoughts of a madman voor mijn blog

Ik wil deze blog gebruiken om mijn gedachten en gevoelens te delen

Ik heb last van ptts waarvoor ik ook therapieen volg

Éen van de opdracht is een dag boek bij houden ze noemen het een white book

Maar dat is voor mij zelf

Maar het leek me ook wel goed/interessant om bepaalde gedachten te delen op deze manier.

Schrijf graag en maak schilderijen die ik hier wil delen.





Translate

woensdag 4 december 2013

America-A Horse with No Name

Ik vind dit een heerlijk nummer.
Het is wel grappig als ik het woord paard,woestijn of vrijheid hoor moet ik aan dit nummer denken.
A horse with no name was de eerste singel van de band.
Maar op de eerste cd van de band zou het in eerste in stantie niet komen.
Maar op advies van de producer Ian Samwell is toch besloten om het er op te zetten.
Het nummer zou in eerst instantie desert song gaan heten maar dat werd aangepast.
Het nummer is geschreven op een regenachtige dag in Engeland.
En moet de intentie geven van de warmte en droogte van de woestijn.
De achterliggende gedachten komen van de jeugd van Dewey Bunnell.
Die op groeide in de omgeving van Vandenberg air Force Base.
Het nummer werd in sommige dellen van de vs verboden omdat het zou refereren naar drugsgebruik (horse is in de vs een synoniem voor heroïne).
Het nummer halde in de vs de eerste positie op de amerikanse hitlijst 
In nederland was de hoogste positie nummer elf
Heb ook een teks bij het nummer geschreven maar die is nog niet af zal die later plaatsen.
Veel luister plezier de clip heb ik zelf gemaakt.

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten