waarom de titel thoughts of a madman voor mijn blog

Ik wil deze blog gebruiken om mijn gedachten en gevoelens te delen

Ik heb last van ptts waarvoor ik ook therapieen volg

Éen van de opdracht is een dag boek bij houden ze noemen het een white book

Maar dat is voor mij zelf

Maar het leek me ook wel goed/interessant om bepaalde gedachten te delen op deze manier.

Schrijf graag en maak schilderijen die ik hier wil delen.





Translate

vrijdag 6 december 2013

benzodiazepinen verslaving - religie

Dit schilderij heb ik gemaakt toen ik in de kliniek zat.
het heeft me erg geholpen de betekenis en het ergens mee bezig zijn:
(c) copyright tfj 
Er bestaan meerdere  aartsengelen je komt ze vooral tegen in het christendom,islam en jodendom.
Het woord aartsengel komt van het Griekse woord archángelos, en het betekend opperboodschapper.
De meeste namen eindige met el op het eind wat een verwijzing is naar een god.

De 4 aartsengelen die ik heb getekend zijn:
  1. Michaël: strijder (hielp mij met mijn benzodiazepinen verslaving te verslaan)
  2. Rafaël: genezer(hielp me weer genezen naar mijn strijd en onder het stopen had ook last van lichamelijke klachten)
  3. Chamuël: liefde (zorgde er voor dat ik weer liefde kon ontvangen)
  4. Zadkiël:vrede (zorgde er voor dat ik vrede met mijn afhankelijkheid kon vinden zodat ik verder kon.)
Er staan ook nog 4 tekens in stenen op dat zijn de oude gebruikte symbolen voor de aartsengelen.  

Er staan ook nog 9 symbolen op begin boven aan een dan met de klok mee:
  1. De maan met de ster is een  Islamitische symbool(meer info).
  2. De davidster is een symbool voor het jodendom het symbool is een hexagram 2 gelijkzijdige  drie hoeken die elkaar overlappen.
  3. Is een symbool voor Confucianisme wat voort komt uit  China.
  4. Is een symbool voor sikhisme (sikh) mensen denken vaak dat het een samen voeging is van het hindoeïsme en islam maar dat is niet zo het is een religie op zich.
  5. Is het symbool voor shintoïsme(shinto) en komt alleen in Japan voor.
  6. is het boeddhistische symbool voor het volgen van de dharma heeft betrekking op het pad van het menselijke welzijn in de ruimste zin.Het Symbool wordt ook wel dharmawiel genoemd.
  7. Is het symbool voor Bahai  bahá'í-leringen benadrukken de onderliggende eenheid van de grote wereldgodsdiensten.
  8. Is het om/aum symbool uit het  hindoeïsme Het wordt geplaatst aan het begin van de meeste hindoeteksten als heilige uitroep.
  9. Het kruis in het midden van het schilderij staat voor het christendom.
Het zijn veel religies dingen die ik heb getekend op het schilderij.
Ik denk ook niet of het er om gaat of het echt is, maar of het werkt 
En voor mij persoonlijk heeft het gewerkt kreeg er kracht door om door de ontwenning van de benzodiazepinen verslaving te gaan.
En ik denk dat het daarom gaat.
Het zijn ook tekens uit veel religies maar de meeste religies gaan uit eindelijk om het zelfde liefde.
En in mijn ogen gaat het er ook niet om wat je geloofd maar dat je elkaar respecteert.
En ik persoonlijk geloof in medere religies en mensen die in iets anders geloven laat ik in hun waarden en respecteer ik.
Het zou mooi zijn als  andere mensen dat ook deden.
maar ik denk dat dat een utopie is van mezelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten