waarom de titel thoughts of a madman voor mijn blog

Ik wil deze blog gebruiken om mijn gedachten en gevoelens te delen

Ik heb last van ptts waarvoor ik ook therapieen volg

Éen van de opdracht is een dag boek bij houden ze noemen het een white book

Maar dat is voor mij zelf

Maar het leek me ook wel goed/interessant om bepaalde gedachten te delen op deze manier.

Schrijf graag en maak schilderijen die ik hier wil delen.





Translate

zondag 8 december 2013

het labyrint de gerechtigheid

Gerechtigheid is iets wat je helaas niet altijd krijgt.
Ik heb wat justitieel zaken bij gewoond en mee gemaakt
En het viel me op dat er lang niet altijd gerechtigheid plaats vind
Zelf niet in een land waar wij in leven 
Misschien ligt het ook wel aan de wet.
Er zijn zoveel regels en zoveel regels die als achter deur kunnen worden gebruikt.
En door al die regels zie je het bos niet meer
En kommen schuldige er vaker met een kleine of geen straf van af.
En worden de slachtoffer het meest getroffen 
en dat lijkt me niet de bedoeling van het rechtssysteem
Wat er juist is om onschuldige te beschermen en niet de schuldige
Denk dat er ook teveel naar het persoon gekeken word.
Dat is natuurlijk ook goed maar je moet ook goed naar de zaak kijken 
Maar heb hier ook een schilderij over gemaakt met een Latijnse tekst
Die staat in het Engels en Nederlands er onder:
 (c) copyright tfj  

dit is de tekst die op het schilderij staat het Engels staat in het klein onder de zinnen:

Labyrinthus in tenebris.
In the maze of darkness.
Ex summan iustiam .
Of supreme justice.
Ig nominia latet.
The shame lies.
Consideret.
Conside.
Sed non caeco sperábis.
But it is not blind trust.
Quia non consideret caeca.
Because it deems not blind
  (c) copyright tfj

In het Nederlands staat er:

 het labyrint de gerechtigheid


In het duistere labyrint.
Gaat oneer schuil.
In de prangende vraag van schuld.
oordeelt zij.
Maar niet blind van vertrouwen.
Want zij oordeelt niet blind.
  (c) copyright tfj




Hier nog een paar citaten van Albert Camus:
Als de mens er niet in slaagt gerechtigheid en vrijheid te verzoenen, dan slaagt hij nergens in.
 Eerst streeft men gerechtigheid na en tenslotte organiseert men een politie-apparaat.
 Er bestaat geen gerechtigheid, er bestaan alleen grenzen.
Deze citaat van james Anthony Froud vond ik ook er bij passen:
 Gerechtigheid zonder wijsheid is onmogelijk.

Een dit vond ik ook een erg mooie van Harold Pinter.
 Gerechtigheid zonder wijsheid is onmogelijk.







Dit is ook de laatste anders blijf ik bezig. 
Op deze site vind je nog meer citaten over gerechtigheid HIER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten