waarom de titel thoughts of a madman voor mijn blog

Ik wil deze blog gebruiken om mijn gedachten en gevoelens te delen

Ik heb last van ptts waarvoor ik ook therapieen volg

Éen van de opdracht is een dag boek bij houden ze noemen het een white book

Maar dat is voor mij zelf

Maar het leek me ook wel goed/interessant om bepaalde gedachten te delen op deze manier.

Schrijf graag en maak schilderijen die ik hier wil delen.





Translate

woensdag 11 december 2013

Van iemand houden met je hart

kan je van iemand houden als er nog een andere voor haar/hem in je hoofd zit
Is het eerlijk voor die genen.
Als je nog vaak aan die genen denkt ongeacht wat hij/zij gedaan heeft.
Of gebruik je die genen om de andere te vergeten 
Mensen die mishandeld/misbruikt zijn lichamelijk of psychische denken vaak dat het aan hun ligt.
Sommige blijven bij zo iemand om zich zelf te straffen 
In hun hoofd maken ze het goed wat die genen heeft gedaan 
Wat natuurlijk niet zo is maar dat is makkelijke gezegd dan gedaan 
In principe kan je van meerdere partners houden 
Net zo als je ook van meerdere van je kinderen houd 
Maar als je die andere uit je hoofd wilt krijgt wat dan.
Ik denk dat je eerst moet accepteren wat er is gebeurt is.
En dat het niet aan jou ligt maar aan de gene die je mishandelde/misbruikt heeft.
Maar het is een lang en moeilijk proces voor je het een plek kan geven
Maar waar een wil is is een weg en kan je verder
En als je het doet om je zelf te beschadigen.
Dat je er achter probeert te komen waarom je dat doet  
Denk dat je pas dan complet je hart aan die andere kan geven 
En die genen kan binnen laten.

Psychische mishandeling

Je wordt geschopt, geslagen of gebeukt.
Blauwe plekken niet van buiten maar van binnen
Iedere dag krijg je het weer over je heen
en toch kan je die genen niet los laten.
Het blijft maar in je hoofd mallen
Ook al ben je eindelijk weg gegaan
Niemand durfde je het te vertellen wie is in deze wereld nog te vertrouwen
Het enige wat ze doen is je slaan kleineren beuken.
waarom zou je dan nog door gaan
Als in je hoofd iedereen zo is.
Wat heeft het leven dan nog voor zin
Gelukkig zijn er ook mensen die wel te vertrouwen zijn
Er zijn er maar weinig maar ze zijn er wel
Als je zo iemand vind houd die dan dicht bij je
Klam je desnoods eerst aan zo iemand vast
Zodat je kan accepteren wat er is gebeurt en verwerken
wie weet wordt je dan wel weer gelukkig
 (c) copyright tfj


Kan je van iemand houden als je niet van je zelf houd
Als je van je zelf walgt nog geen eens 10 sec in de spiegel naar je zelf kan kijken.
Of is die genen dan gewoon iets om voor te leven?
Iemand om je aan vast te klampen 
Denk als je van je zelf leerd houden je pas echt liefde van een andere kan ontvangen.
En die genenen echt in je leven kan toe laten.
Maar hoe leer je van je zelf te houden of in ieder geval je zelf te accepteren wie je bent.
Misschien is het een manier om de positieve dingen van je zelf op te schrijven
Ook al zie je ze zelf niet iedere mens heeft positieve kanten 
Ik zie ze zelf ook niet maar probeer elke dag iets positief van me zelf op te schrijven.
Ook al lukt het niet iedere dag elke keer als het lukt is weer mooi mee genomen 
Wordt vervolgt





Geen opmerkingen:

Een reactie posten