waarom de titel thoughts of a madman voor mijn blog

Ik wil deze blog gebruiken om mijn gedachten en gevoelens te delen

Ik heb last van ptts waarvoor ik ook therapieen volg

Éen van de opdracht is een dag boek bij houden ze noemen het een white book

Maar dat is voor mij zelf

Maar het leek me ook wel goed/interessant om bepaalde gedachten te delen op deze manier.

Schrijf graag en maak schilderijen die ik hier wil delen.





Translate

zondag 1 december 2013

Nick Cave and the Bad Seeds

Nick Cave and the Bad Seeds- Murder ballads

ben ook fan van nick cave.
En vind murder ballads met the bad seeds één van de beste cd's van ze
De nummer van de cd zijn: 
  1. Song Of Joy
  2. Stagger Lee
  3. Henry Lee met PJ Harvey
  4. Lovely Creature
  5. Where The Wild Roses Grow met Kylie Minoque
  6. The Curse Of Millhaven
  7. The Kindness Of Strangers
  8. Crow Jane
  9. O'Malley's Bar
  10. Death Is Not The End 
Dit is de cd hoesjes:
Ze werden bekend door het nummer "Where The Wild Roses Grow met Kylie Minoque"
Nick cave vond zijn inspiratie voor het nummer vooral door het beluisteren van het originele lied   " Down in the Willow Garden".
Wat gaat over een man die een vrouw het hof maakt en haar dood als ze uit elkaar gaan.
Nick cave zelf zei over het nummer:
¨Where The Wild Roses Grow was written very much with Kylie in mind. I'd wanted to write a song for Kylie for many years. I had a quiet obsession with her for about six years. I wrote several songs for her, none of which I felt was appropriate to give her. It was only when I wrote this song, which is a dialogue between a killer and his victim, that I thought finally I'd written the right song for Kylie to sing. I sent the song to her and she replied the next day. ¨
Bron: Molly Meldrum presents 50 years of rock in Australia (2007)

Vind het zelf ook een erg goed nummer de dialoge tussen een moordenaar en zijn slachtoffer is erg goed gemaakt  .
Het nummer  "Stagger Lee", ook bekend als "Stagolee" en andere varianten, is een populaire Amerikaanse volkslied over de moord op Billy Lyons door "Stag" Lee Shelton in St. Louis, Missouri met Kerstmis, 1895.  
Het lied werd voor het eerst gepubliceerd in 1911, en werd voor het eerst opgenomen in 1923 door Fred Waring's Pennsylvanians.  
Een versie van Lloyd Price bereikte # 1  de Billboard Hot 100 in 1959.
En blijf dit toch zijn beste cd vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten